Motion10

Verder groeien door interne overstap

20 februari 2023
  1. Deel op LinkedIN

Motion10 zit vol interessante verhalen en inzichten. Door de persoon áchter de functietitel aan het woord te laten over hun keuze voor wat ze doen en de ervaring die zij opbouwen, laten wij zien hoe het écht is om bij ons te werken. Kirsten Maas is 24 jaar, komt uit Rotterdam en wordt Consultant bij het Customer Success-team. Nadat Kirsten het Young Professionals programma van Motion10 binnen het Salesteam had voltooid, was Kirsten toe aan een verbreding van haar skills. In haar verhaal beschrijft ze hoe Motion10 ruimte creëerde voor haar zoektocht en de groei richting haar nieuwe functie heeft gefaciliteerd.

 

Waarom is Motion10 volgens jou een aantrekkelijke werkgever?
Voor mij zijn de collega’s één van de belangrijkste onderdelen die Motion10 aantrekkelijk maken. Ik zou de gemiddelde Motion10’er als loyaal, respectvol, toegewijd en leergierig omschrijven. Ook al was ik in opleiding (vanuit MotionTalent, het Young Professionals programma van Motion10), ik werd vanaf dag één gezien als een volwaardige collega. Is er een proces dat al jaren wordt gehanteerd, maar dat beter kan en jij hebt daar een verbetervoorstel voor? Dan krijg jij het podium. Iedereen luistert en twijfelt geen moment aan jouw kennis, maar denkt mee vanuit eigen expertise en ervaring. Zo kom je samen tot het beste voorstel.

Tijdens de zoektocht naar mijn eerste baan leefde bij mij erg de vraag: “Wat heb ik eigenlijk als starter, zo vlak na mijn afstuderen, te bieden bij een organisatie vol specialisten?” Ik begon halverwege 2019 bij Motion10 als Young Professional binnen het Salesteam. Gelukkig heb ik mezelf de vraag die mij toen zo bezighield nooit meer opnieuw gesteld. Ik voelde namelijk al heel snel dat ik iets kon toevoegen, zelfs als beginnende Young Professional.

Hoe heb jij jezelf ontwikkeld binnen Motion10 en welke rol speelt jouw leidinggevende hierin?
Na bijna vier jaar binnen het Salesteam werd ik benieuwd of mijn toekomst zich in dat vakgebied zou afspelen, óf dat er andere werkzaamheden zouden zijn die mij meer energie konden geven? Het Salesteam groeide door en had grotere ambities, maar ik liftte niet mee op het enthousiasme dat heerste binnen het team. Blijkbaar was ik toe aan iets nieuws!

Tijdens een reeks open gesprekken met mijn manager hebben we een plan gemaakt om tot antwoorden op deze vragen te komen.  Onder het nom van ‘interne snuffel-stages’ heb ik vervolgens hands-on ervaring kunnen opdoen bij het Marketing-team en Customer Success. Tijdens deze periode werd ik door collega’s begeleid en gecoached in hun vakgebied – beiden niet wetende of ik daadwerkelijk de overstap zou maken naar die specifieke afdeling. Hierdoor heb ik de missie van Motion10 – De Cirkel van Groei – aan den lijve mogen ondervinden.

De ‘snuffel-stages’ zitten er nu op en met resultaat! Ik word deel van het Customer Success team en zal mijn Sales-pet definitief omruilen om mijn ontwikkeling verder voort te zetten op het gebied van project- en verandermanagement.

Wat is je leukste herinnering tot nu toe?
Ik hecht veel waarde aan de informele momenten met collega’s. De band die ik met (in)directe collega’s heb opgebouwd zorgt ervoor dat ik met veel (werk)plezier richting kantoor ga. Eén van de hoogtepunten in 2022 was voor mij het Eindejaarsfeest, welke na een paar bewogen jaren weer plaats kon vinden. Gezamenlijk proosten op een nieuw jaar, dineren, daarna de dansvloer onveilig maken én toch net wat te veel foto’s maken bij de photobooth, zijn voor mij onvergetelijke momenten.

Waar ben je het meeste trots op?
Ik heb bewondering voor het verantwoordelijkheidsgevoel die elke Motion10’er draagt richting de medemens, maar ook op een breder vlak. Dat er naar elkaar gekeken wordt en men elkaar laat groeien in kennis of een nieuwe rol, maakt mij trots. Er wordt vol enthousiasme en toewijding meegewerkt aan projecten voor maatschappelijke organisaties en elk individu draagt bij aan de cultuur van Motion10, iets dat niet geforceerd kan worden.

 

Wij vinden het belangrijk dat mensen zich op hun plek voelen bij ons. De werksfeer die wij met elkaar ervaren is dan ook iets waar wij veel waarde aan hechten. Tegelijkertijd zijn wij ervan overtuigd dat, als we ervoor zorgen dat onze mensen kunnen blijven groeien en ontwikkelen, onze klanten ook groeien. Lees hier meer over de missie van Motion10!  

Heeft het verhaal van Kirsten jouw interesse gewekt? Neem contact met ons op en ontdek wat jouw mogelijkheden kunnen zijn binnen onze organisatie!

Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier

Met plezier

Motion10’ers vinden het belangrijk dat ze met plezier bijdragen aan de organisatie. Dat plezier zoeken we in de uitdaging in ons werk en in het delen van onze kennis, maar ook in de samenwerking en de omgang met onze collega’s. We organiseren regelmatig uitjes en evenementen, om onze passies buiten het werk met elkaar te delen en samen plezier te maken.