Motion10

Impact maken binnen en buiten je functie

26 juli 2023
  1. Deel op LinkedIN

Paul van Rijn werkt als Service Manager bij de unit Managed Services. Hij heeft een grote rol van betekenis binnen zijn functie, maar ook buiten zijn functie maakt hij impact. Zo is hij lid van de Ondernemingsraad (OR), helpt hij mee met het organiseren van het eindfeest en heeft hij een grote rol gehad bij de totstandkoming van de standaard manier van werken binnen Motion10.  

 

Wat is de rol en impact van de OR op Motion10? 

Ik ben sinds een half jaar betrokken bij de OR, net voor het moment dat HSO ons heeft overgenomen. Wij zijn verantwoordelijk voor controle van grote zaken en veranderingen die binnen de organisatie spelen. Zijn er bedrijfswijzigingen die de directie wil doorvoeren? Dan gaat dit ook altijd langs de OR. Dingen die te maken hebben met wijzigingen in functies, nieuwe proposities en een overzicht van hoe het gaat binnen Motion10, gaat allemaal langs de OR.  

 

Waarom ben jij lid geworden van de OR?  

OR leden worden gekozen vanuit de organisatie. Ik wilde graag lid worden, omdat ik het zelf fijn vind om mee te denken over het beleid van Motion10 en om de directie uit te dagen om op een andere manier te kijken. Je krijgt inzicht met hoe de directie over zaken denken die leven binnen Motion10.  

Je bent met een heel team bezig om Motion10 te blijven verbeteren. Bijvoorbeeld met de overname van HSO kwam er veel zaken naar boven om te bespreken. Het was een drukke tijd, maar wel een hele leuke tijd. Het bevalt nog steeds heel erg!  

 

Ook in jouw functie maak je veel impact op Motion10. Hoe help jij als Service Manager mee aan de standaard manier van werken? 

We hebben veel aandacht besteed aan de manier van samenwerken met managed services en het projectteam dat bij een klant zit. Eerst werd een project afgerond en dan overgedragen naar Managed Services. Dat wilde we anders doen.  

We zijn toen binnen Motion10 begonnen met een nieuwe manier van werken. Dit is uiteindelijk de Pitwall aanpak geworden. Managed Services is echt onderdeel van die pitwall aanpak. Zo lopen we al mee met het team tijdens de projecten en helpt het beheer team ook mee aan development werkzaamheden. Dit is een mooie toegevoegde waarde, want zo kan de oplossing veel makkelijker in beheer genomen worden en is er ruimte om tijdens development al feedback te kunnen geven op het project.  

We hopen dat we op deze manier van werken nog meer projecten kunnen gaan doen, want we willen nog meer groei binnen Managed Services.  

 

Wat vind je het leukste aan je werk?  

Ik zit echt tussen de twee werelden in. Ik ben veel bezig met de klant kant, maar ook aan de interne kant van het project. De klant heeft bepaalde afspraken en kwaliteitsvoorwaarden en ik moet intern schakelen zodat dit op de juiste manier geregeld wordt. Zo kunnen problemen en wijzigingen op tijd worden opgelost.  

De servicemanager is daar binnen de schakel, het ultieme doel is om dit goed te regelen. In dat spanningsveld acteren is het leukste aan mijn werk. Dit bouwt een leuke band op met mijn collega’s. Je weet wat je aan elkaar hebt.  

 

Waarom werk je bij Motion10?  

Ten eerste staat het gewoon goed bij Motion10. We hebben een mooi kantoor, goede werkplekken en een lunch die elke dag geregeld wordt. De directie is aanspreekbaar en zit gewoon tussen de rest van de medewerkers op kantoor.  

Ook organiseren we veel leuke activiteiten. Sportieve activiteiten zoals Mudmasters en zomercompetitie voetbal, maar ook het eindejaarsfeest. Hierbij heb ik afgelopen jaar mogen helpen bij het organiseren. Manon en Kirsten pakken dit normaal op, maar zij konden wel wat hulp gebruiken. Afgelopen jaar was heel gaaf en we zijn alweer druk bezig met het organiseren voor het komende eindejaarsfeest!  

Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier Met plezier

Met plezier

Motion10’ers vinden het belangrijk dat ze met plezier bijdragen aan de organisatie. Dat plezier zoeken we in de uitdaging in ons werk en in het delen van onze kennis, maar ook in de samenwerking en de omgang met onze collega’s. We organiseren regelmatig uitjes en evenementen, om onze passies buiten het werk met elkaar te delen en samen plezier te maken.